Akkuheizung 2021Winter

  • Besser wäre es, wenn der Akku vor dem Schnelladen eben angewärmt werden würde …

    Onyxschwarz, First Edition-Paket, Industrial Vintage - Pirelli Cinturato Plus Allwetter

    --> Arbeitstäglich 36km Landstraße plus 132km Autobahn plus X

  • Angeblich wird der Akku ja während des Ladevorgangs mit beheizt aber eben nur bis max. +10°C und das war es. Da kann man es sich auch sparen, denn bei +10°C ist man schon längst im Bereich max. 12 kW Ladeleistung.

  • Das ist schon klar aber selbst wenn man von konservativen 1.000 Vollzyklen 100%-0% ausgeht, dann hält der Akku mind. 160.000 km. In der Regel fährt man ja aber gar nicht auf 0% und lädt auch nicht immer auf 100%, also kann man eher von 2.000 Vollzyklen ausgehen, wenn man 80-20 fährt 3.000 Zyklen und mehr. Also bitte, ich wollte den MX-30 in 40 Jahren nicht mit ins Grab nehmen.

  • Immer 100%. Warum sollte ich mich in meiner Mobilität einschränken?
    Auf Null runter ist wirklich die Ausnahme

    Onyxschwarz, First Edition-Paket, Industrial Vintage - Pirelli Cinturato Plus Allwetter

    --> Arbeitstäglich 36km Landstraße plus 132km Autobahn plus X

  • Here is what i got from my Mazda deler today.

    For this update your workshop need to order special tool that are made for just that update.


    AM036A

    In connection with the above SSP, we will also release a Mazda Service Program (MSP) under the name AM036A which will improve the fast charge (DC - charge) in cold conditions and improve the car's ability to maintain the interior heat at extremely cold temperatures . On some MX-30 vehicles, it may take a long time to complete the fast charge in cold conditions. We solve this by reprogramming the software in PCM and B ECM. After the software update, you can change the mode of how the high-voltage battery's heater works, there will be a normal mode and a mode for colder temperatures. The situation for colder temperatures will improve the fast charging time, but the car's range will be affected as the high-voltage battery's heating system will have to work harder. More information on how to change mode can be found on the next page

    Procedure for switching between "Normal Mode" and "Cold Mode" Please consider explaining these important points to customers. By activating the battery heater from between 5-10 ° C, the time for fast charging is shortened by about 55 minutes from SOC (charging state) 20% to 80% at -10 ° C. This function is only useful for customers who often uses DC charging (fast charging) as it does not significantly affect the time for AC charging. Follow the procedure below if the customer prefers to change the performance to improve the fast charging time when the ambient temperature is low. "Normal mode" when the ambient temperature warms up: 1. Switch ON the READY OFF mode 2. Move the gear selector to the P position. 3. Hold down the pedals and perform the following steps within 10 seconds (the pedals should be depressed throughout the process). a) Press the minus button on the steering paddle A (-) three times. b) Press the plus button on the steering wheel paddle B (+ / OFF) three times. c) Press the minus button on the steering paddle A (-) three times. d) Press the plus button on the steering wheel paddle B (+ / OFF) three times.

    Supplementary information: "EV system warning light" flashes as the conditions below when the changeover has been carried out correctly. When switching to "Cold mode" correctly: Flashes the lamp 4 times When switching to "Normal mode" correctly: Flashes the lamp twice 4. Release the brake pedal and accelerator pedal. Switch OFF the ignition mode. 5. Check for any error codes / DTCs and delete if necessary. Reference information: This switching procedure is applicable in both cases when switching from "Cold Mode" to "Normal Mode" and when switching from "Normal Mode" to "Cold Mode".


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  • mein MX 30 hat beide Updates heute bekommen. Bin gespannt, wie es sich verhalten wird bei Kälte.

    Hat über eine Stunde gedauert.

    MX 30 in Magmarot mit allen Paketen ausser Schiebedach und Ambietebeleuchtung :)

    SMA EV Charger 22 kW an einer SMA 9,52 kW Anlage mit 7,5 kWh Speicher.

    Weitere Fahrzeuge: Mercedes CLK 280 Cabriolet, Golf 6 Cabriolet.

    Einmal editiert, zuletzt von dirk-s () aus folgendem Grund: Grafik eingefügt

  • Update für: Die 12 Volt Batterie ? wird vor Entladen beim Laden geschützt, die Wärmepumpe arbeitet zuverlässiger und die Ladeleistung am Schnellladegerät wurde verbessert.

    Hat insgesamt eine Stunde gedauert und war interessant. Nun habe ich 6 km mehr Reichweite und bin gespannt wie sich das beim nächsten Aufladen verhalten wird.


    Versionen: SSP AM035A und MSP036A

    MX 30 in Magmarot mit allen Paketen ausser Schiebedach und Ambietebeleuchtung :)

    SMA EV Charger 22 kW an einer SMA 9,52 kW Anlage mit 7,5 kWh Speicher.

    Weitere Fahrzeuge: Mercedes CLK 280 Cabriolet, Golf 6 Cabriolet.

    Einmal editiert, zuletzt von dirk-s ()